Home / Helpdesk / Betaling verwerken

Betaling verwerken

Wanneer een klant via de bank een betaling doet van een factuur, kan deze betaling in het systeem worden gezet. De klant ontvangt dan een e-mail bericht dat de betaling is ontvangen. Je kan deze betaling meteen met een factuur verrekenen of open laten staan en in de toekomst de betaling verrekenen.

1. Log in op het controle paneel

Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.

2. Klik in het menu op Account beheer

Je komt vervolgens op een pagina waar je een overzicht ziet van al jouw klanten.

3. Klik op de klant waarvoor je een betaling wilt verwerken

Zodra je op de klant hebt geklikt kom je op het overzicht met alle gegevens van deze klant.

In het overzicht klik je op de klant waarvoor je een betaling wilt verwerken

In het overzicht klik je op de klant waarvoor je een betaling wilt verwerken

Je kan kiezen uit twee manieren om een betaling in het systeem te plaatsen.

  • Klik op Klant facturen in het snelmenu aan de linkerzijde, wanneer je direct een factuur wil verwerken met deze betaling.
  • Of klik op Betalingen in het snelmenu aan de linkerzijde, wanneer je alleen een losse betaling in het systeem wil zetten en deze verder niet wil verrekenen.

In deze instructie gaan we ervan uit dat je optie 1 kiest.

Links in het menu klik je op Klant facturen. Vervolgens kom je in het overzicht met alle facturen van deze klant.

In het facturen overzicht zie je alle openstaande facturen voor deze klant

In het facturen overzicht zie je alle openstaande facturen voor deze klant

 

4. Factuur als betaald zetten

In deze instructie klikken wij op de factuur die we op betaald willen zetten.

Aan de bovenkant van de factuur zitten een aantal actie knoppen. Klik de knop “Betaling verwerken” aan om deze betaling te verwerken.

Per factuur heb je een aantal opties die je kunt toepassen

Per factuur heb je een aantal opties die je kunt toepassen

5. Verwerk betaling

Nu ben je in het scherm om de betaling te verwerken voor deze factuur. Vul de gegevens in en klik op opslaan. Het systeem controleert zelf of het bedrag voldoende is om de factuur op betaald te zetten. Zo kan je bijvoorbeeld ook een deelbetaling doen door het bedrag aan te passen. Het restant blijf dan nog open staan op de betreffende factuur. Vergeet ook niet om het betaalkenmerk in te vullen. Dit is een verplicht veld.

Tip: in dit overzicht kan je ook kiezen om te verrekenen met een andere factuur, of wanneer er een openstaande betaling verrekend moet worden.

Er zijn verschillende manieren om een betaling te verwerken

Er zijn verschillende manieren om een betaling te verwerken

Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 21 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok