Het systeem verzend automatisch een betalingsherinnering wanneer een factuur niet tijdig voldaan is. Wanneer een factuur ook na een herinnering onbetaald blijft, dan heb je als Partner de mogelijkheid om aanmaningsbrieven uit te printen. Deze brieven worden door het systeem automatisch gegenereerd en kunnen worden geprint zodat deze per post verzonden kunnen worden.
1. Log in op het controle paneel
Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.
2. Klik in het menu op Facturen
Je komt vervolgens op een pagina waar je een overzicht ziet van jouw facturen en omzet.

In het controle paneel heb je een handig overzicht van alle facturen van jouw klanten
3. Klik op Debiteurenbeheer
Klik links in het menu op Debiteurenbeheer en vervolgens in het submenu op Herinneringsbrieven. Nu krijg je het volgende scherm te zien:

Via het controle paneel kan je alle herinneringsbrieven uitprinten
Een toelichting op hetgeen je hier ziet:
Veld | Omschrijving |
---|---|
Nr | Dit is het factuurnummer wat toegekend is aan de factuur. |
Soort | Hier zie je of het een factuur is of een creditfactuur. |
Klant | Hier staat de naam van de klant waarvoor deze factuur is aangemaakt. |
Status | Hier zie je de status van de factuur. |
Totaal | Hier vindt je het totaalbedrag van de factuur. |
Saldo | Hier zie je het saldo van de klant, als er meerdere facturen open staan kan dit bedrag hoger zijn. |
Datum | Dit is de datum waarop deze factuur klaar is gezet. |
Leverancier | Hier staat de leverancier, in veel gevallen ben je dit zelf, maar je kan onder jouw Partner account ook andere Partners koppelen. |
4. Print herinneringsbrieven
Nu zie je het overzicht met facturen welke nog openstaan waarvoor een brief uitgeprint kan worden. Dit werkt zeer simpel. Klik aan de bovenkant van het scherm op de knop ‘Brieven printen’ en er download een Word bestand met alle brieven. Deze kan je openen en bewerken mocht dit nodig zijn.
Wanneer je de brieven geprint en verzonden hebt, kan je de facturen aanklinken welke je daadwerkelijk verzonden hebt door vervolgens op de knop ‘Verzonden’ te klikken. De factuur status wordt dan bijgewerkt en de factuur zal verder worden opgenomen in het debiteurenbeheer.

Via het controle paneel kan je alle herinneringsbrieven uitprinten