Home / Helpdesk / Hoe beheer ik gebruikersrechten?

Hoe beheer ik gebruikersrechten?

Als Partner kan je binnen het controle paneel de rechten van jouw klanten beheren. Dit kan je doen via rollen. Standaard is het controle paneel voorzien van een aantal built-in rollen met verschillende rechten per rol.

Reseller admin – Deze rol heeft dezelfde rechten als jou en kan je voor Partners onder jou gebruiken.
Administratief – Deze rol kan alleen bij administratieve zaken beheren.
Eigenaar – Deze rol kan als overal bij zowel administratief als technisch.
Webmaster – Deze rol kan alleen technische zaken beheren.

1. Log in op het controle paneel

Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.

2. Klik in het menu op Systeem

Zodra je op Systeem klikt kom je op een scherm waarbij je instellingen rondom het controle paneel en de webwinkel kunt beheren.

Binnen Systeem kan je veel systeem gerelateerde zaken beheren

Binnen Systeem kan je veel systeem gerelateerde zaken beheren

3. Klik links op Instellingen

Nadat je op Instellingen hebt geklikt zie je een overzicht met alle onderdelen welke je kunt beheren.

Binnen Instellingen kan je alle standaard instellingen beheren

Binnen Instellingen kan je alle standaard instellingen beheren

4. Klik op Gebruikersrechten en beheer rollen

Je bent nu in het overzicht met alle rollen. Door op het vinkje te klikken kan je rollen in- of uitschakelen.
Let op, bestaande gebruikers met deze rol worden niet aangepast en behouden deze rol.

Je kan zelf bepalen welke rollen je inschakelt

Je kan zelf bepalen welke rollen je inschakelt

5. Nieuwe rol aanmaken

Om een nieuwe rol aan te maken klik je op de groene knop ‘Toevoegen’ aan de rechterkant van het scherm. Vervolgens verschijnt er een pop-up. Hier kan je de Naam en Omschrijving van de nieuwe rol invoeren. Ook kies je hier een rol welke je wilt dupliceren, zodat je deze vervolgens kunt aanpassen. Klik hierna op ‘Opslaan’.

Een nieuw rol toevoegen is een fluitje van een cent

Een nieuw rol toevoegen is een fluitje van een cent

Nu verschijnt de rol in het overzicht en kan je op ‘Aanpassen’ klikken.

Een nieuw rol toevoegen is een fluitje van een cent

Een nieuw rol toevoegen is een fluitje van een cent

Vervolgens kan je onderdelen in- of uitschakelen door op het vinkje te klikken. Wanneer er een pijltje naar beneden wijst kan je ook nog op dieper niveau onderdelen in- of uitschakelen.

Je bepaalt zelf wat een rol wel of niet mag zien

Je bepaalt zelf wat een rol wel of niet mag zien

Klik je op het onderdeel zelf, dan kan je in veel gevallen ook nog op detail niveau knoppen of rechten beheren. Hieronder zie je een voorbeeld van details welke je kunt in- of uitschakelen voor het beheer van domeinnamen. Bij het aan of uitvinken zijn de wijzigingen direct actief.

Je bepaalt zelf wat een rol wel of niet mag zien

Je bepaalt zelf wat een rol wel of niet mag zien

Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 21 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok