Binnen Plesk kan je logbestanden inzien van jouw hostingpakket. Zo kan je fouten of onjuistheden ontdekken in jouw website of applicatie, om hier vervolgens op te anticiperen.
Het is raadzaam om de logbestanden periodiek te raadplegen. Een fout in je website kan namelijk voor verlies van conversie zorgen. Denk bijvoorbeeld aan misgelopen bestellingen of contactaanvragen.
In deze handleiding laten we je zien hoe je de logbestanden kunt raadplegen.
Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.
Zodra je op Beheren klikt kom je in het overzicht met jouw diensten. Klik op de gewenste website.
Vervolgens kom je in het overzicht van deze website. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Hosting beheren’.
Wanneer je hier op klikt, zie je een pop-up. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Hosting beheren’ klikt, wordt je geredirect naar Plesk.
In Plesk zie je tal van mogelijkheden. Klik op Logbestanden.
In Plesk kan je de logbestanden raadplegen
Vervolgens kan je de logbestanden analyseren. Dit is vrij technisch dus het is raadzaam jouw website bouwer hierbij te betrekken.
Mocht je vragen hebben over de uitkomst van de logs, neem dan contact met ons op.