Home / Helpdesk / Hoe kan ik logbestanden inzien via Plesk?

Hoe kan ik logbestanden inzien via Plesk?

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij standaard ondersteuning.

Binnen Plesk kan je logbestanden inzien van jouw hostingpakket. Zo kan je fouten of onjuistheden ontdekken in jouw website of applicatie, om hier vervolgens op te anticiperen.

Het is raadzaam om de logbestanden periodiek te raadplegen. Een fout in je website kan namelijk voor verlies van conversie zorgen. Denk bijvoorbeeld aan misgelopen bestellingen of contactaanvragen.

In deze handleiding laten we je zien hoe je de logbestanden kunt raadplegen.

1. Log in op het controle paneel

Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.

2. Klik in het menu op Beheren

Zodra je op Beheren klikt kom je in het overzicht met jouw diensten. Klik op de gewenste website.

Beheren van diensten in het controle paneel

3. Klik op Hosting & email en vervolgens op Plesk

Vervolgens kom je in het overzicht van deze website. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Plesk’.

Hosting en email in controle paneel

Wanneer je hier op klikt, zie je een pop-up. Wanneer je daar vervolgens op ‘Inloggen op hosting’ klikt, wordt je geredirect naar Plesk.

Inloggen op Plesk

4. Klik op Logbestanden

In Plesk zie je tal van mogelijkheden. Klik op Logbestanden.

In Plesk kan je de logbestanden raadplegen

In Plesk kan je de logbestanden raadplegen

5. Analyseer de Logbestanden

Vervolgens kan je de logbestanden analyseren. Dit is vrij technisch dus het is raadzaam jouw website bouwer hierbij te betrekken.

Mocht je vragen hebben over de uitkomst van de logs, neem dan contact met ons op.

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij standaard ondersteuning.
Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 17 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok