Home / Helpdesk / Hoe kan je een klant uitschakelen of inschakelen?

Hoe kan je een klant uitschakelen of inschakelen?

Onze Partners (resellers) hebben zelf de controle en het beheer over hun klanten. Als Partner kan je dan ook zelf een klant uitschakelen of weer inschakelen. Hieronder leggen wij uit hoe je dit kan doen.

Let op, wanneer je een klant uitschakelt worden alle diensten van deze klant ook direct uitgeschakeld waardoor de website en e-mail zal stoppen met werken.

1. Log in op het controle paneel

Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.

2. Klik in het menu op Account beheer

Zodra je op Account beheer geklikt hebt krijg je een overzicht met jouw klanten.

In het controle paneel vindt je een handig overzicht met al jouw klanten

In het controle paneel vindt je een handig overzicht met al jouw klanten

3. Klik op de klant welke je wilt uitschakelen / inschakelen

In het overzicht met klanten zie je in kolom status, de status van de klant. Een groen vinkje geeft aan dat de klant ingeschakeld is, een rood kruis geeft aan dat de klant is uitgeschakeld.

Als je op de klant klikt zie je de details van deze klant

Als je op de klant klikt zie je de details van deze klant

4. Wijzig de klantstatus

Als je de klant hebt aangeklikt welke je gaat uitschakelen krijg je een overzicht met zijn gegevens. Klik onderaan op de knop “Klant status”.

Als je op de klant klikt zie je de details van deze klant

Als je op de klant klikt zie je de details van deze klant

Bevestig dat je de klant wilt uitschakelen in de onderstaande waarschuwing.

Wanneer je een klant uitschakelt worden alle diensten van deze klant ook direct uitgeschakeld

Wanneer je een klant uitschakelt worden alle diensten van deze klant ook direct uitgeschakeld

Nadat je op “Uitzetten” hebt geklikt duurt het altijd even voordat de klant ook daadwerkelijk uitgeschakeld is. Dit zal niet meer dan een paar minuten mogen duren.

Wanneer de klant reeds is uitgeschakeld dan is er een knop “Inschakelen” zichtbaar in de gegevens van de klant. Klik op de knop om deze in te schakelen. Na het klikken op inschakelen kan wederom weer even duren voordat de klant daadwerkelijk is ingeschakeld.

Bij het in- en uitschakelen van de klant wordt er een e-mail verzonden aan de klant.

Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 21 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok