Het kan voorkomen dat je niet gebruik wilt maken van onze maildiensten, dit omdat je bijvoorbeeld elders een eigen mailserver hebt draaien. Je kan in dat geval de e-mail laten afleveren op je eigen mailserver. Dit doe je door in de DNS zone een aantal aanpassingen te doen.
1. Log in op het controle paneel
Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.
2. Klik in het menu op Beheren
Zodra je op Beheren klikt kom je in het overzicht met jouw diensten. Klik op de gewenste website waarvan je de e-mailservice wilt uitschakelen.
3. Klik op Hosting & email en vervolgens op Plesk
Vervolgens kom je in het overzicht van deze website. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Plesk’.
Wanneer je hier op klikt, zie je een pop-up. Wanneer je daar vervolgens op ‘Inloggen op hosting’ klikt, wordt je geredirect naar Plesk.
4. Klik op Mail
Zodra je op hierop hebt geklikt klapt het e-mailgedeelte zich open. Hier kan je het gehele e-mailbeheer doen zoals het aanmaken- en verwijderen van e-mailadressen en forwarders maar ook het instellen van beantwoorders.
5. Klik op Mail-instellingen en schakel de e-mailservice uit
In het menu klik je bovenin op Mail-instellingen.
Vervolgens schakel je de e-mailservice uit en klik je op OK. Hierna ontvangt en verstuurt deze server geen e-mail meer voor dit pakket.
6. Ga terug naar het controle paneel en pas de DNS aan
In het controle paneel ga je weer naar de beheeromgeving van jouw pakket en klik je op DNS.
Vervolgens kom je in het overzicht met alle DNS records. Pas hier de gewenste DNS records aan.