Home / Helpdesk / Hoe maak ik een back-up van e-mail in Thunderbird?

Hoe maak ik een back-up van e-mail in Thunderbird?

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij géén ondersteuning.

In deze handleiding leggen we je uit hoe je een back-up maakt van e-mail in het e-mailprogramma Thunderbird. Dat is handig wanneer e-mail hebt ingesteld via POP3.

Ook kan je een back-up maken omdat je bijvoorbeeld e-mail, contactpersonen en agenda items wilt overzetten naar een ander e-mailadres of een andere computer.

Zie ook de volgende handleidingen:

1. Open Thunderbird, klik op Extra en vervolgens op Accountinstellingen

Wanneer je Thunderbird hebt opgestart klik je bovenin het menu op Extra en vervolgens op Accountinstellingen. 

Accountinstellingen Thunderbird

2. Klik op Serverinstellingen en bekijk de voorkeuren

Wanneer je op Serverinstellingen hebt geklikt zie je onderdaan de voorkeuren van de berichtenopslag.

Onderaan vindt je lokale map met daarin de back-up van je profiel (Thunderbird werkt met profielen). Dit profiel bestaat uit o.a. een back-up van de e-mail, maar ook de accountinstellingen van je profiel worden hier opgeslagen (afhankelijk van de ingestelde voorkeuren).

Dit bestand kan je importeren wanneer je jouw e-mail, contactpersonen en agenda items wilt overzetten naar een ander e-mailadres of een andere computer.

Serverinstellingen Thunderbird

Via Synchronisatie & schijfruimte kan je eveneens nog enkele voorkeuren aangeven. Hier kan je bijvoorbeeld aangeven of je wel wilt dat berichten lokaal worden opgeslagen.

Synchronisatie & schijfruimte Thunderbird

 

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij géén ondersteuning.
Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 17 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok