Home / Helpdesk / Hoe maak ik een e-mailadres aan?

Hoe maak ik een e-mailadres aan?

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij standaard ondersteuning.

Het aanmaken en verwijderen van e-mailadressen is zeer eenvoudig via ons controle paneel. Op deze pagina leggen we je uit hoe je dit zelf kan doen.

1. Log in op het controle paneel

Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.

2. Klik in het menu op Beheren

Zodra je op Beheren klikt kom je in het overzicht met jouw diensten. Klik op de gewenste website waar je een e-mailadres wilt aanmaken.

Beheren van diensten in het controle paneel

3. Klik op Hosting & email en vervolgens op Plesk

Vervolgens kom je in het overzicht van deze website. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Plesk’.

Hosting en email in controle paneel

Wanneer je hier op klikt, zie je een pop-up. Wanneer je daar vervolgens op ‘Inloggen op hosting’ klikt, wordt je geredirect naar Plesk.

Inloggen op Plesk

4. Klik op Mail

Zodra je op hierop hebt geklikt klapt het e-mailgedeelte zich open. Hier kan je het gehele e-mailbeheer doen zoals het aanmaken- en verwijderen van e-mailadressen en forwarders maar ook het instellen van beantwoorders.

Mail in Plesk

5. Klik op E-mailadres aanmaken

In het overzicht zie je verschillende opties. In dit geval kiezen we voor E-mailadres aanmaken.

E-mailadres aanmaken in Plesk

6. Maak het gewenste e-mailadres aan

Vervolgens maak je het gewenste e-mailadres aan en klik je op OK om deze op te slaan. Hierna kan je er direct gebruik van maken!

E-mailadres aanmaken in Plesk 17

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij standaard ondersteuning.
Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 17 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok