Home / Helpdesk / Hoe schakel ik de e-mailservice uit?

Hoe schakel ik de e-mailservice uit?

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij standaard ondersteuning.

Binnen het controle paneel kan je gemakkelijk de e-mailservice uitschakelen. Op deze pagina leggen we uit hoe je dit kan doen.

1. Log in op het controle paneel

Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.

2. Klik in het menu op Beheren

Zodra je op Beheren klikt kom je in het overzicht met jouw diensten. Klik op de gewenste website waarvan je de e-mailservice wilt uitschakelen.

Beheren van diensten in het controle paneel

3. Klik op Hosting & email en vervolgens op Plesk

Vervolgens kom je in het overzicht van deze website. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Plesk’.

Hosting en email in controle paneel

Wanneer je hier op klikt, zie je een pop-up. Wanneer je daar vervolgens op ‘Inloggen op hosting’ klikt, wordt je geredirect naar Plesk.

Inloggen op Plesk

4. Klik op Mail

Zodra je op hierop hebt geklikt klapt het e-mailgedeelte zich open. Hier kan je het gehele e-mailbeheer doen zoals het aanmaken- en verwijderen van e-mailadressen en forwarders maar ook het instellen van beantwoorders.

Mail in Plesk

5. Klik op Mail-instellingen en schakel de e-mailservice uit

In het menu klik je bovenin op Mail-instellingen.

Vervolgens schakel je de e-mailservice uit en klik je op OK. Hierna ontvangt en verstuurt deze server geen e-mail meer voor dit pakket.

Maildienst op domein activeren of uitschakelen

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij standaard ondersteuning.
Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 17 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok