Home / Helpdesk / Hoe schakel ik een catchall in?

Hoe schakel ik een catchall in?

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij standaard ondersteuning.

Een catchall is een optie om ervoor te zorgen dat alle e-mail die naar een bepaalde domeinnaam wordt gestuurd wordt doorgestuurd naar een ander e-mailadres. Zo kan je ervoor zorgen dat als afzenders een spelfout in de ontvanger maken, deze toch bij jou aan komt.

1. Log in op het controle paneel

Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.

2. Klik in het menu op Beheren

Zodra je op Beheren klikt kom je in het overzicht met jouw diensten. Klik op de gewenste website waar je een catchall wilt instellen.

Beheren van diensten in het controle paneel

3. Klik op Hosting & email en vervolgens op Plesk

Vervolgens kom je in het overzicht van deze website. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Plesk’.

Hosting en email in controle paneel

Wanneer je hier op klikt, zie je een pop-up. Wanneer je daar vervolgens op ‘Inloggen op hosting’ klikt, wordt je geredirect naar Plesk.

Inloggen op Plesk

4. Klik op Mail

Zodra je op hierop hebt geklikt klapt het e-mailgedeelte zich open. Hier kan je het gehele e-mailbeheer doen zoals het aanmaken- en verwijderen van e-mailadressen en forwarders maar ook het instellen van beantwoorders.

Mail in Plesk

5. Klik op Mail-instellingen en stel de catch-all in

In het menu klik je bovenin op Mail-instellingen.

Vervolgens stel je de gewenste catch-all in klik je op OK. De wijziging is vervolgens direct actief!

Catch-all instellen in Plesk

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij standaard ondersteuning.
Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 17 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok