Binnen het controle paneel kan je gemakkelijk een beantwoorder (out of office reply) instellen. Dat kan handig zijn als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en je dit wilt laten weten aan de afzender. Op deze pagina leggen we uit hoe je dit kan doen.
Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.
Zodra je op Beheren klikt kom je in het overzicht met jouw diensten. Klik op de gewenste website waar je een automatische beantwoorder wilt instellen.
Vervolgens kom je in het overzicht van deze website. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Hosting beheren’.
Wanneer je hier op klikt, zie je een pop-up. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Hosting beheren’ klikt, wordt je geredirect naar Plesk.
Zodra je op hierop hebt geklikt klapt het e-mailgedeelte zich open. Hier kan je het gehele e-mailbeheer doen zoals het aanmaken- en verwijderen van e-mailadressen en forwarders maar ook het instellen van beantwoorders.
In het overzicht zie je verschillende opties. Klik op het e-mailadres waarvan je de e-mail automatisch wilt laten beantwoorden.
Vervolgens klik je op het tabblad Automatische Beantwoording en stel je de gewenste automatische beantwoorder in.
Zoals je kunt zien zijn er verschillende opties (zoals e-mail doorsturen of gebruik van HTML). Vergeet niet om op OK te klikken om de wijzigingen actief te maken.