Home / Hoe stel ik een automatische beantwoorder (out of office reply) in?

Hoe stel ik een automatische beantwoorder (out of office reply) in?

Wij leveren wél support (bijvoorbeeld hoe je FTP kunt gebruiken)

Als je een aantal dagen afwezig bent, dan kan het handig zijn om een auto-reply (automatische beantwoording) in te stellen. Als iemand je dan een e-mail stuurt krijgt hij/zij automatisch een mailtje retour met een boodschap die je zelf vooraf hebt ingesteld. Bijvoorbeeld dat je afwezig bent in verband met vakantie.

Met onderstaande stappenplan stel je binnen een paar minuten zelf een out of office reply in, of bekijk de video.

Stap 1: Log in op RealCloud

Log in op RealCloud via realcloud.nl.

Inloggen RealCloud

Stap 2: Klik op Beheren

Klik in de linker kolom op de link Beheren.

Beheren

Stap 3: Klik op Beheer achter de gewenste domeinnaam

Klik in het rechtervlak op de link Beheren achter de gewenste domeinnaam. Dit is de domeinnaam die de e-mailbox bevat waar je de out of office reply voor in wilt stellen.

Beheren

Stap 4: Klik op het tabblad Hosting & e-mail

Klik in de horizontale balk met links op de link Hosting & e-mail.

Hosting en e-mail

Stap 5: Klik op de knop Naar Plesk

Klik op de knop Naar Plesk.

Plesk openen

Stap 6: Selecteer het gewenste e-mailadres

Nu opent Plesk. Klik op Mail en vervolgens op het e-mailadres waar je de boodschap voor in wilt stellen.

E-mail selecteren

 

Stap 7: Klik op het tabblad Automatische beantwoording

Klik in de horizontale rij met links op de link Automatische Beantwoording.

Automatische beantwoording

Stap 8: Vink de optie Automatische beantwoording activeren aan

Automatische beantwoording activeren

Stap 9: Vul een boodschap in

Vul een boodschap in bij de optie Berichttekst van Automatische Beantwoording

Automatische beantwoording

Stap 10: Stel een einddatum in (optioneel)

Stel optioneel een einddatum in bij de optie Automatische beantwoording uitschakelen.

Automatische beantwoording

Stap 11: Activeer je out of office reply

Sla je aanpassingen op via de knop OK of Toepassen en je out of office reply is actief.

Automatische beantwoording opslaan

Je out of office is nu geactiveerd. Dit zie je ook terug in het overzicht van je e-mailadressen:

Out of office actief in Plesk

Wij leveren wél support (bijvoorbeeld hoe je FTP kunt gebruiken)
Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 17 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok