Home / Helpdesk / Hoe stel ik mijn e-mail in op Windows Mail?

Hoe stel ik mijn e-mail in op Windows Mail?

In deze handleiding leggen we je uit hoe je een e-mailadres instelt op het e-mailprogramma Windows Mail.

Bij het instellen van een e-mailadres kan je kortweg gebruik maken van twee protocollen (POP3 en IMAP). Beide protocollen hebben voor- en nadelen. In deze handleiding maken we gebruik van het protocol IMAP.

1. E-mailadres aanmaken / wachtwoord wijzigen

Voordat je aan de slag kan gaan met het instellen van een e-mailadres dien je eerst in het bezit te zijn van de login gegevens. Deze gegevens kan je terugvinden in het controle paneel.

2. Start Windows Mail

Start het programma Windows Mail door op de Start knop te drukken en vervolgens “mail” in te toetsen. Klik vervolgens het programma Mail aan.

Start Windows Mail

Start Windows Mail

3. Instellen e-mailadres

Als je alle gegevens bij de hand hebt en tevens het e-mailprogramma gestart hebt op de computer ben je klaar om het e-mailadres daadwerkelijk in te stellen.

Bij het openen van het programma zie je het volgende scherm.

Nadat het e-mailprogramma is gestart kan je een account toevoegen

Nadat het e-mailprogramma is gestart kan je een account toevoegen

Klik op ‘Account toevoegen’ en vervolgens voor de optie ‘Geavanceerde configuratie’.

Kies in dit geval voor de optie ‘Geavanceerde configuratie’

Kies in dit geval voor de optie ‘Geavanceerde configuratie’

Klik vervolgens op ‘Internet-e-mail’ om door te gaan.

Binnen de geavanceerde configuratie heb je twee opties

Binnen de geavanceerde configuratie heb je twee opties

Nu zie je het volgende scherm. In dit scherm vul je alle benodigde velden in.

Hierna voer je de gegevens in van het e-mailadres

Hierna voer je de gegevens in van het e-mailadres

Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:

WaardeOmschrijving
E-mailadresHier vul je het volledige e-mailadres in.
GebruikersnaamHier vul je het volledige e-mailadres in.
WachtwoordHier vul je het wachtwoord in van het e-mailadres.
AccountnaamHier vul je een Accountnaam in, deze verschijnt in het overzicht (handig als je meerdere accounts/e-mailadressen gaat gebruiken).
Berichten verzenden met deze naamHier vul je de naam van de afzender in (deze zien ontvangers in hun berichten).
Server voor inkomende e-mailVul hier de inkomende mailserver in (dit is standaard mail.jouw-domeinnaam).
AccounttypeVul hier IMAP4 in (of POP3 indien gewenst).
Server voor uitgaande e-mail (SMTP)Vul hier de uitgaande mailserver in. Dit is doorgaans de SMTP server van jouw Internet Service Provider.
Je kan ook onze SMTP server gebruiken (dit is standaard smtp.jouw-domeinnaam). Let op, deze dienst dien je eerst te activeren via het controle paneel.
Uitgaande server vereist verificatieDeze optie vink je aan.
Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzenden van e-mailDeze optie vink je aan.
SSL vereisen voor inkomende e-mailDit is niet van toepassing, deze optie hoef je dus ook niet aan te vinken.
SSL vereisen voor uitgaande e-mailDit is niet van toepassing, deze optie hoef je dus ook niet aan te vinken.

Vervolgens klik je op ‘Aanmelden’.

 

Hierna voer je de gegevens in van het e-mailadres

Hierna voer je de gegevens in van het e-mailadres

Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, je kan het e-mailadres nu direct gebruiken!

Windows Mail is klaar voor gebruik

Windows Mail is klaar voor gebruik

Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 21 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok