Home / Helpdesk / Hoe wijzig ik domeincontacten?

Hoe wijzig ik domeincontacten?

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij standaard ondersteuning.

In ons controlepaneel kun je gemakkelijk de domeincontacten (WHOIS) van een domeinregistratie wijzigen.

Let op, bij deze wijziging verander je alleen de houder en het administratieve contact. De technisch en facturatie contact zijn standaard op onze naam gezet. Neem contact op wanneer je ook deze gegevens wilt wijzigen.

1. Log in op het controle paneel

Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.

2. Klik op Beheren en vervolgens op de domeinnaam

Klik in het menu op Beheren, vervolgens kom je in het overzicht met al jouw diensten. Klik op de domeinnaam waarvan je de domeincontacten (WHOIS) wilt wijzigen.

Beheren

3. Klik op Domeinnaam en wijzig de WHOIS

Klik vervolgens op het tabblad Domeinnaam. Hierna klik je bij het kopje WHOIS-gegevens op de knop Wijzigen.

Domeinnaam beheren

Hierna krijg je de optie om gegevens aan te passen.

WHOIS wijzigen

Vergeet niet op Instellen te klikken om de wijziging op te slaan.

Vervolgens worden de domeincontacten (WHOIS) van de domeinnaam aangepast. Wanneer deze verandering succesvol is doorgevoerd, zal de status van de domeinnaam weer op Actief staan en zal je zien dat de WHOIS succesvol is aangepast.

Let op, er zijn TLD’s waarbij het niet mogelijk is om de domeincontacten (WHOIS) via het controle paneel te wijzigen, dit gaat dan meestal om de exclusieve TLD’s. Mogelijk zitten er hierdoor ook kosten verbonden aan de nameserver wijziging.

 

Let op, op dit helpdeskartikel verlenen wij standaard ondersteuning.
Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 17 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok