Home / Storingsdienst (buiten kantoortijden)

Storingsdienst (buiten kantoortijden)

Wij leveren wél support (bijvoorbeeld hoe je FTP kunt gebruiken)

Om belangrijke vragen buiten kantoortijden te behandelen, heeft RealHosting een storingsdienst beschikbaar. Deze is 7 dagen per week en 24 uur per dag te bereiken.

Het gebruik hiervan is in de meeste gevallen niet kosteloos. Wij berekenen 150 Euro extra per gemeld probleem, zonder garantie dat we dit kunnen oplossen. Het is in dat geval niet nodig om een SLA contract af te sluiten.

Mocht je even niemand te spreken krijgen, blijf dan aan de lijn. Je wordt automatisch doorgeschakeld naar een andere medewerker. Dit kan soms 5 minuten duren.

Stappenplan bij het aanmelden van een storing

  1. Bekijk eerst of de storing bij jou zit, of bij RealHosting.
  2. Wacht heel even af. De meeste systemen hebben “auto healing” en herstellen zichzelf na enkele minuten.
  3. Bepaal hoe belangrijk het probleem is. Hebben bezoekers hier last van? Is het de moeite waard om iemand voor wakker te maken of in ieder geval te storen tijdens zijn vrije tijd?
  4. Probeer zelf het probleem op te lossen. Met een VPS of eigen server kan je bijvoorbeeld via het control panel het systeem herstarten. Wacht vervolgens +/- 10 minuten.
  5. Verzamel vooraf alle informatie die nodig is. Denk aan foutmeldingen, hoe een medewerker van RealHosting het probleem kan nabootsen, tijdstippen van de storing, et cetera.
  6. Stuur altijd ook een email naar onze servicedesk met het complete verhaal en gegevens. Zo kunnen alle medewerkers makkelijk dossier aanleggen.
Omschrijving Zonder SLA Met 24×7 SLA Binnen kantooruren
RealHosting volledig onbereikbaar Geen kosten Geen kosten Geen kosten
Beheersysteem (Controle paneel onbereikbaar) Wel kosten Wel kosten Geen kosten
Beheersysteem (Plesk/Cpanel onbereikbaar) Wel kosten Wel kosten Geen kosten
Website onbereikbaar (serverstoring) Wel kosten Geen kosten Geen kosten
Website onbereikbaar (fout in applicatie) Wel kosten Wel kosten Geen kosten
Database onbereikbaar Wel kosten Geen kosten Geen kosten
Email versturen Wel kosten Wel kosten Geen kosten
Email ontvangen (mailprogramma) Wel kosten Wel kosten Geen kosten
Email ontvangen (bounces naar verzender) Wel kosten Geen kosten Geen kosten
Website gehacked / malware / misbruikt Wel kosten Wel kosten Geen kosten

Zonder 24×7 overeenkomst moeten er eigenlijk altijd kosten betaald worden. Met 24×7 overeenkomst is de stelregel dat als bezoekers/eindgebruikers er last van hebben, dit binnen de overeenkomst valt. Ondersteunende diensten zoals beheersystemen vallen buiten de primaire beschikbaarheid. Wij vertrouwen erop dat onze klanten hier ook het gezonde verstand gebruiken.

Wij leveren wél support (bijvoorbeeld hoe je FTP kunt gebruiken)
Kom je er niet uit?
Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem, we helpen je graag!
088 - 750 89 18 wachttijd gemiddeld 17 seconden
Wij gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen, zie ook onze privacyverklaring
web-monitoring-ok