Misschien herken je het wel: je probeert in te loggen op de back-end van WordPress, maar bent vergeten welk wachtwoord je had ingesteld voor de gebruiker. Gelukkig kan je gemakkelijk een nieuw wachtwoord laten sturen met de wachtwoord reset. Maar wat als het e-mailadres van de gebruiker niet meer klopt of je ontvangt de wachtwoord reset mail niet?
Gelukkig kan je – met een beetje technische kennis – vrij gemakkelijk het e-mailadres in de database aanpassen, zodat je alsnog een wachtwoord reset kan sturen.
Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.
Zodra je op Beheren klikt kom je in het overzicht met jouw diensten. Klik op de gewenste website.
Vervolgens kom je in het overzicht van deze website. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Hosting beheren’.
Wanneer je hier op klikt, zie je een pop-up. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Hosting beheren’ klikt, wordt je geredirect naar Plesk.
Indien je de database wilt beheren zonder eerst in te loggen in het controle paneel dien je de volgende stappen te ondernemen:
Wanneer je bent doorgestuurd naar de phpMyAdmin omgeving kan je de tabellen van de WordPress installatie beheren. Klik links in het menu op de tabel wp_users.
Let op, het aanbrengen van wijzigingen in de database is niet geheel zonder risico’s. Maak altijd eerst een back-up voordat je wijzigingen aanbrengt.
De standaard database structuur van WordPress
Vervolgens pas je het e-mailadres aan van de gebruiker waarvoor je het wachtwoord wenst te wijzigen.
Het e-mailadres van de gebruiker aanpassen
Nadat je het e-mailadres hebt gewijzigd, kan je direct een wachtwoord reset opvragen via het inlogscherm van WordPress. Ontvang je dan de wachtwoord reset nog steeds niet? Neem dan contact op met onze servicedesk.