Home / Over ons / Nieuws / Nieuws / Handige tool om Buyer Persona’s te creëren

Handige tool om Buyer Persona’s te creëren

28 november 2018 - 17:17u - 2 minuten leestijd

Een Buyer Persona geeft handvatten om de (online) klantreis te perfectioneren. Onlangs stuitte wij op de Make My Persona Tool van HubSpot. Hiermee creëer je in een handomdraai mooie, visuele Buyer Persona’s. De kers op de taart: het is gratis!

Buyer Persona voorbeelden

Wat is een Buyer Persona?

Een Buyer Persona is een semi-fictieve weergave van jouw ideale klant op basis van marktonderzoek en echte gegevens van bestaande klanten. Vaak maak je een aantal Buyer Persona’s met verschillende doelen en uitdagingen. Een Buyer persona bestaat uit een set van gegevens zoals demografische, psychische en sociologische gegevens maar ook karakteristieke eigenschappen of bepaald gedrag.

Door Buyer Persona’s toe te passen bied je structuur en context voor jouw bedrijf, waardoor het gemakkelijker wordt om doelen en uitdagingen van klanten te begrijpen. Zo kan je de (online) klantreis perfectioneren maar ook tijdig valkuilen signaleren. Het geeft je handvatten om de tijd en middelen af te stemmen en strategische beslissingen te maken voor jouw organisatie.

Zelf een Buyer Persona maken

Een Buyer Persona maken met de Make My Persona Tool van HubSpot is kinderspel.

  1. Ga naar hubspot.com/make-my-persona 
  2. Klik op ‘Build My Person’
  3. Volg de 7 stappen op het scherm

Vragen of hulp nodig?

Heb je vragen, kom je er niet uit, of zoek je advies? Neem dan contact op met de afdeling Verkoop via verkoop@realhosting.nl. Wij helpen je graag!

Dave Marketing manager

Dave is Marketing manager bij RealHosting. Hij verzorgt de (online) marketing en is betrokken bij nieuwe productontwikkelingen.

dave@realhosting.nl - 088-7508918

web-monitoring-ok