Zakelijke gebruikers van Google Mijn Bedrijf doen er alles aan om ervoor te zorgen dat hun bedrijfsvermelding opvalt tussen de concurrentie. Recent heeft Google een extra optie toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf waarbij het beheerders de mogelijkheid geeft om posts te plaatsen. Deze posts worden vervolgens bij de bedrijfsvermelding in de zoekresultaten getoond. Zo laat je zien dat actueel bent!
Voorbeeld van een post bij de bedrijfsvermelding in de zoekresultaten.
Zo werkt het
We laten je nu stap voor stap zien hoe je zelf posts kunt plaatsen op Google Mijn Bedrijf.
1. Log in op Google Mijn Bedrijf
Ga naar Google Mijn Bedrijf en log in. Heb je nog geen account? Meld je dan gratis aan via de website.
2. Kies de locatie die je wilt beheren
Binnen Google Mijn Bedrijf kies je de locatie die je wilt beheren en klik je op ‘Locatie beheren’.
3. Klik in het menu op Posts
In het menu links klik je op ‘Posts’.
4. Voeg je post toe
Vervolgens klik je op ‘Schrijf je post’. Nu kun je de post maken door een afbeelding toe te voegen, tekst te schrijven en kun je (indien gewenst) een evenement of knop toe voegen.
5. Publiceer je post
Klik op ‘Voorbeeld’ om te zien hoe de post er uit komt te zien. Wanneer alles naar wens is klik je op ‘Publiceren’.
Let op, het kan even duren voordat het op jouw bedrijfsvermelding wordt gepubliceerd.
Tips
- Gebruik korte teksten die tot actie aanzetten. Bezoekers klikken zo eerder op een link.
- Plaats naast informatieve posts ook aanbiedingen, evenementen en nieuwsberichten.
- Vergeet niet je links te taggen zodat je conversies kunt meten binnen Google Analytics.
- Je kunt meerdere posts toevoegen. Bij een tweede post verschijnt er automatisch een carrousel.
Meer weten?
Wil je meer weten over beter gevonden worden op Google en wat RealHosting voor jou kan betekenen? Neem contact op met de afdeling Verkoop voor verder advies.