Home / Op vakantie? Zo schakel je de out of office reply in

Op vakantie? Zo schakel je de out of office reply in

7 juni 2021 - 20:19u - 2 minuten leestijd

out-of-office instellen

Als je een aantal dagen niet op kantoor bent, dan kan het handig zijn om een auto-reply (automatische beantwoording) in te stellen. Als iemand je dan een e-mail stuurt krijgt hij/zij automatisch een mailtje retour met een boodschap die je zelf vooraf hebt ingesteld. Bijvoorbeeld dat je afwezig bent in verband met vakantie.

Zo stel je dit voor een mailbox in:

  1. Log in op RealCloud.
  2. Klik op Beheren.
  3. Klik op Beheer achter de gewenste domeinnaam.
  4. Klik op het tabblad Hosting & e-mail.
  5. Klik op de knop Naar Plesk.
  6. Nu opent Plesk. Klik op Mail en vervolgens op het e-mailadres waar je de boodschap voor in wilt stellen.
  7. Klik op het tabblad Automatische beantwoording.
  8. Vink de optie Automatische beantwoording activeren aan.
  9. Vul een boodschap in bij de optie Berichttekst van Automatische Beantwoording.
  10. Stel optioneel een einddatum in bij de optie Automatische beantwoording uitschakelen.
  11. Sla je aanpassingen op en je out of office reply is actief.

Bekijk ook onderstaande video met een stap-voor-stap uitleg:

 

Ronald Operationeel manager

Ronald Operationeel manager bij RealHosting. Hij is verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van onze collega's en coördineert de grotere migraties.

servicedesk@realhosting.nl - 088-7508918

web-monitoring-ok